Vickan och Sigges luciatåg!

Hej där mina rosa söta pumor!


Hittade på lite joll från några år sedan  i min datorn:)
Någon som kommer ihåg Sigge och Vickans luciatåg?
För våra nya lagkramater och för er som inte minns så jag kan berätta att jag och min tantkollega Jag-placerar-bollarna-i-hörnen-i-målet-Vickan fick för oss för några år sedan att vi skulle göra ett luciatåg.
Men inte vilket luciatåg som helst... utan ett med egenskrivna låter.... å väldigt snygga kläder (Läs lakan) :)
Som tur är så har jag inga bilder kvar så jag kan visa hur vackra vi var :)
Men jag hittade på några låtar vi skrev :)

Vad sägs?
Nästan så jag och min tant-kollega borde satsa på musik på heltid :)


Melodi: Bjällerklang

Ute faller snö.
I målet Åsa står.
Och motar varje boll.
Hon är ju inget soll.

Stolpeklang, ribbaklang
Hör dess dingele-dång
Bollar som det virvlar om i Åsas Målbursfång

Stolpeklang, ribbaklang
Hör dess dingele-dång
Bollar som det virvlar om i Åsas
målbursfång



Melodi: Tre pepparkaksgubbar
 

De komma, de komma från stallet varje dag.

För Emma och Roosen de mockar ju så bra.

Stabila på planen de är ju båda två.

Korinter till ögon  och klubborna på sne.

  

Tre tjejer , tre tjejer från vårat Hertsjö-gäng.

Så glada, så galna.

Dom känns ju helt ok

Linnea och Jonna och Kilström ska va med.

De ville inte resa från vår pepparkakegris.


Melodi: Nu tändas tusen juleljus

Det räddas tusen skott på mål
Av våran målvaktstjej
För Jossan hon har koll på boll
Hennes kast är helt enorm

För över planen Lillen far
å Lina springer med
De bildar blondie-line på två
I signad juletid


Kommentarer
Postat av: Åsa

haha dom där e klockrena dom:D vilka minnen^^

2010-02-24 @ 21:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0