Yippi!

Seger med 7-2 idag, härligt brudar! På tå direkt från början, riktigt bra! 2-0 efter första perioden då Thessan och Vickan målar. I början av andra rivstartar vi med att göra både 3-0 och 4-0 inom loppet av 45 sek! 3-0 kom genom Camilla som fyrade av en rejäl missil rakt upp i nätet. Då stod klockan på 00.38, endast 7 sekunder senare gör Elin LJ 4-0, hann knappt sätta mej till rätta i målet då jag innan de vart dags å fira igen, men inte gör det nå e =) Brunflo tar sedan time-out och jädrar i min lilla låda va de kommer in och tokoffensivar sen! Inte så konstigt, men vi tar väl tillvara på de misstag de då gör och sätter 5-0 genom Vickan. Brunflo får ungefär mitt i perioden visserligen in 5-1 och får lite extra energi där ett tag, men skönt var det då när Youko sätter 6-1 till oss Straff till Brunflo blev det senare då (varför blir det jämt straffar när jag står för!?) men de gick ju rätt bra =) I efterföljande boxplay sätter vi dessutom 7-1 genom Thessan på pass från ELJ och det var ju väldigt skönt det. När perioden är slut står det så 7-1 tills oss, i den sista perioden gör vi ingen kanoninsats men det är väl endå lite svårt att tagga till 100% när man leder så pass. Brunflo vinner den perioden med 0-1 men matchen vann vi med 7-2, bra jobbat ALLA pumor!! Från backarna till centrar och forwards; toppen!!! Kan inte låta bli och ge lite kredd till motståndarmålisen också hon va riktigt duktig, men som tur är så har vi rejäla snipers i alla våra spelare men nog tusan hade vi gjort än fler mål om inte hon stått där allt som oftast. I alla fall så tycker jag att ikväll kan vi njuta av segern och bara slappa och äta chips eller vad ni nu vill göra. Njut och fira! För imorrn tränar vi igen och börjar se fram emot matchen nästa söndag då Fränsta kommer på besök! Dessutom, det får jag ju inte glömma att påpeka, vi ligger numera etta i tabellen sedan vår vinst idag å iochmed att Sundsvall slog Ankarsvik!=) Nu gör vi allt för att behålla den platsen, eller hur?

Lite frågor jag funderar på såhär efter matchen:

- Hur ser stackars Jojjos ben ut nu egentligen?
- Har Cajsa taggat ner på sej själv nu?
- VEM har Roos fått sina döskalle-svettarmband från!?



Nån matchbild som fotografen Veddan fixat:



  

  



Ses imorrn!!

/#24


Kommentarer
Postat av: # 92

En bra sammanfattning där;)

Ni spelade grymt bra idag allihopa,ni visade verkligen viljan att vinna. Till er som var lite missnöjd över eran egna insatts tycker jag att ni kan sluta tänka på det för ni gjorde en riktigt bra match, misstag gjör alla under en match och ni gjorde verkligen tusen gånger fler bra saker;) Jag vet själv hur lätt det är att tänka på allt man tyckte man gjorde fel istället på det som man gjorde bra men släng bort allt det nu och tänk istället på alla fina brytningar, pass och skott ni gjorde så ni kan tagga om till nästa match med bättre humör;)

Ja du Åsa, du har fått ett par straffa emot dig. hehe:)



2010-02-14 @ 21:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0