God dag norrbaggar!

Min goa vän Bollnäs, also known as Sara Roos, gav mig hedersuppdraget att göra ett gästinlägg på er blogg inför matchen mot ”The Geaks” från Gävle.

Det är kvalfyllda tider just nu. Man kan ha samvetskval för senaste krogrundan, det allt mer växande diskberget i köket eller rostfläcken på bilen som aldrig tycks försvinna (hur mycket du än samlar din kraft för att tänka bort den). Eller så är det andra sorters kval. Som till exempel möjligheten att få något uträttat för all den sliten man lagt under året. Min klubb är där just nu och er klubb är där just nu. Hur går tankarna och mer viktigt hur bör de gå?

Efter ett antal år som innebandytränare så har man stött på en del viktiga matcher där det gäller att prestera på ett sådant sätt ett det ger utslag på resultatet. Det är många faktorer som skall klaffa. Men ur mitt synsätt så vinner du inte matchen på matchdagen. Du gör det under all tid som passerat före matchen. Även här kan man smula sönder och dissekera ner det hela i otaliga beståndsdelar. Men för att ge en inblick hur en i muppig skåning ska få sina HJ18 i Malmö FBC att vinna SM-guld nästa år så tänkte jag dela med mig:

Mentala faktorer till framgång: Inställning, attityd, fokus
Spelmässiga faktorer till framgång: Taktisk skolning, passningskvalité, spelförståelse

Med dessa sex attributen så går du hela vägen. Jag är löjligt säker på min sak.

Ikväll lyckades mitt lag med många av de ovanstående faktorerna. Malmö FBC är på väg mot Allsvenskan! Imorrn är det ni som ska fixar det. Ni har en i Malmö som håller alla tummarna för er :)

Och glöm inte – Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att aldrig vara glad!

//Johan Lundahl Malmö FBC

På efterfesten till SM-Finalerna 2007

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0