Tusan!

Usch vad nära vi varit, uddamålsförluster i båda kvalmatcherna..inte kul! Men det visar ju också att vi håller stilen även mot tuffare motstånd, att vi inte ligger långt efter utan är väldigt nära. Konstigt nog var vi mer nära att vinna denna match än den mot Gävle, fastän det va mot Gävle vi tog poäng. Angående matchen igår skulle jag kunna börja med att skriva en hel roman om allt jag önskar jag själv gjort annorlunda, men det har jag varken tid eller ork med:P I alla fall så jämfört med Gävle-matchen va vi denna gång riktigt grymma framåt, vi vågade hålla boll å spela runt mkt mer än vi vågade i första kvalmatchen. Försvaret var liksom mot Gävle också bra denna gång, backarna var stabila och duktiga som vanligt. Synd att det blir två mål bakåt i boxplay...det som vi är så grymma på! Alla spelare förtjänar plus, men tycker endå våra tvåmålsskyttar Cajsa å Elin LJ förtjänar lite extra plus i kanten, även Tessan borde nämnas för hon var en ständig oro för Alundas backar då hon var framme och högg. Sen vill jag ge Alunda ett plus för poweraiden vi fick, det va riktigt sjysst:) Matchens lirare i B/A vart Cajsa "Buck" Hansson och hon fick en nice väska:D I Alunda var det deras fyramålsskytt #4 som inte alltför förvånande blev matchens lirare. Här finns länk till Uppsala tidning om matchen: Armstrand bakom Alundaseger.
Men alltså, jahapp, nu va ju sista matchen spelad..vad händer nu? Blir det nån cup? Hur blir det nästa år, får vi behålla de allra flesta spelarna? Hoppas verkligen det, så vi kan spela ihop oss ännu mer och jobba för ett nytt kval nästa säsong och kanske det då blir dags å ta steget upp:)
Ikväll är det i alla fall träning, hoppas vi blir många!
See u there?

/ #24



Buck!



Omklädninsrummet, gnugg&gnägg,promenix i Alunda och match!:

  
  


Kommentarer
Postat av: westh

angående nästa år.. Jag kommer nog/kanske börja spela med er då :] Jag vill jättegärna men vågar inte! ;s



Tränade lite med Bollnäs/hertsjö förra året, men mer blev de inte av de. Kanske ses på någon träning framöver ;)

2010-03-31 @ 20:59:29
Postat av: Åsa

Klart du ska komma å träna!:) Om du vill testa en träning redan nu så är de närmaste träningarna på torsdag nästa vecka (8.e) men den är i Alfta kl.19.00, så då är det samling vid Bollnäs sporthall ca.18.20 för samåkning, och sedan på måndag ännu nästa vecka (12.e). är det träning i Bollnäs sporthall kl.19.00 börjar den:)

2010-04-01 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0