Vem vågar avgöra samt lite annat.

Då är jag tillbaka igen med en del funderingar. Kvalet närmar sig med stormsteg och då är det viktigt med spelare som kliver fram och vågar vara den som avgör. Vem skall det bli?

 

Viskar Theo råd till mamma Tessan?

 

Sitter paret Cajsa och Pär och diskuterar kval- och slutspelstaktik vid frukostbordet?

 

Täcker Vickan sargen stenhårt vid läge?

 

Kommer Camilla att skjuta ännu mer nu när det är kvaldags?

 

Kommer Elins hemliga träning i mörker märkas mer än i pannan?

 

Kommer Roos montékurs göra att hon rider vidare på en framgångsvåg?

 

Som sagt, frågorna är många. Svaren får vi med start nästa helg.

 

 

 

Nu när 7/8 av kvartsfinalserierna har spelat sin första omgång så skall jag titta lite på hur det går för mig som tippare.

 

Börjar återigen med damsidan då:

 

Där har tre av mina avancerade lag skött sin uppgift i första omgången genom segrar:

IKSU, Rönnby, Balrog.

Men jag måste ju även lägga in att jag trodde Endre skulle inleda med en seger hemma mot KAIS/Mora så jag känner mig riktigt duktig i tippandet än så länge.

Dock illa för sporten när en kvartsfinal slutar 17-2, så ojämnt ska det inte behöva vara på den nivån.

 

Vad gäller herrarna så har ju både Warberg och Caperiotäby inlett med segrar vilket krävdes för mitt 3-0 tips i bägge serierna. Falun föll knappt borta mot AIK men tål den missen, nu är det slut på det roliga för Gnaget och Falun inleder sin råttjakt på allvar och tar tre raka.

Ganska så nöjd även här med mina tips så långt.

 

Lär ju bli sågad om jag inte nämner Melodifestivalen en enda gång denna vecka under mitt bloggande så för övrigt anser jag att Anna skall få ha vilka skor hon vill i Globen så är det ur världen.

 

Snälla, snälla, snälla (lite mer Melodifestival), jag ber er att ge mig ett tips på en bra Silly Season sida inom innebandyn. Har inte själv hittat någon, har någon ett tips så vore jag väldigt tacksam.

 

Just ja, lovade ju också att återkomma till vilka som vinner herrfinalen, det gör Caperiotäby och efter segern så håller poeten från Bagis ett tacktal som lämnar få ögon i Globen torra.

 

Det får vara allt för denna gång.

 

Mvh

Pecka

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0